Czifra Zsuzsi

Az átlagostól eltérően, én igen későn, 15 éves koromban kezdtem angolul tanulni. Mint német szakos általános iskolás és gimnazista, az angollal egészen kilencedik osztályig bár lelkes de meglehetősen plátói kapcsolatom volt csupán. Olyannyira, hogy megdöbbenve ért a felfedezés az első angol órámon, hogy a „nem tudom”= áj dont no-jából a „dont” nem a „tudni”, és a „no” pedig nem a „nem”, hanem pont fordítva. Ezt a kis anekdotát azért is szeretem, mert utána ehhez képest egész jól alakultak a dolgok.

Az egyetemet már az ELTE Anglisztika alapszakán kezdtem, és az első két év őrült nyelvtanulása mellett, a harmadik évében, megnyertem az Erasmus ösztöndíjat Írországba, ahol így egy szemesztert a University of Limerick nevű egyetemen tanulhattam. Ez az írországi félév azóta egy belgiumi tanulmányévvel is kiegészült a Leuveni Katolikus Egyetemen, ahol időközben, az ELTE Angol irodalom mesterszakának elvégzése után, a doktori (PhD) tanulmányait kezdtem el. Mind az írországi, mind a leuveni egyetemen nemcsak anyanyelvűekkel, de egy nagyon sokrétű nemzetközi közeggel találkoztam. Ami összekötött bennünket, hogy egy nyelvet beszéltünk: az angolt.

A nemzetközi környezet, a barátok akiket itt szereztem illetve az angol nyelvű egyetemi együttműködés mind olyan tapasztalatok voltak, amik azt mutatták meg számomra, hogy a nyelv elsősorban eszköz, nem pedig önmagában cél. Eszköz egy baráti kapcsolat kialakításához, egy jó üzlet megkötéséhez, egy kutatási eredmény, egy kreatív ötlet megosztásához; eszköz arra hogy el tudj olvasni egy cikket angolul ami érdekel, meg merj szólalni, ha a barátod/munkatársad/családtagod bemutat egy külföldinek stb. Ilyenkor nem az lesz fontos, hogy minél bonyolultabb nyelvtani szerkezeteket használj, és egyetlen hibát sem ejts, hanem hogy érthetően ki tudd fejezni magad, át tudj adni valamit a személyiségedből, és nem utolsó sorban érezd magad annyira otthon a nyelvben, hogy oda tudj figyelni arra ami tulajdonképpen folyik: az emberekre, társalgásra, tanulmányokra, üzletre stb.

Ezért én arra törekszem, hogy az óráimon, egy kis humor és jó hangulat mellett, a beszéd és interakció– egymással, szövegekkel, hang- vagy videoanyagokkal, azaz a nyelvtudás mindinkább aktívvá tétele álljon a középpontban; természetesen a tanuló érdeklődése, és kitűzött céljai szerint. Szeretettel várom azokat, akik leendő nyelvvizsgázók (Cambridge ESOL, IELTS, TOEFL, Euroexam, stb.), érettségizők, egyetemisták , dolgozók és/vagy szimplán lelkes nyelvtanulók.

Hírek

2016/2017

"Tudás a szebb jövőért"

Alapítványunk "Tudás a szebb jövőért" programjában a 2016/17-es tanévben 4 különböző gyermekotthonból érkeztek hozzánk gyermekek. Nyelvi készségeik fejlesztésének reményében heti rendszerességgel járnak hozzánk.

Alapítvány

A Heliopolis "Minden Gyermek Érték" Alapítvány által működtetett nyelviskolában a tanulók nyelvi képzésük árának megifzetésével az alapítvány munkájához járulnak hozzá. Az alapítvány fő tevékenysége állami gondozott gyermekek nyelvi készségeinek fejlesztése és mentorálása egy szebb élet reményében.

2017. január

Színházban jártunk

2017. januárjában az iskolában tanuló állami gondozott gyermekekkel színházban jártunk, melyet karácsonyi ajándékként és teljesítményük jutalmazásaként kaptak a gyerekek. A jegyeketet támogatóinktól a "Legyél Te is angyalka" program keretén belül kaptuk. Köszönjük szépen!

Fő hír

2016. július

Hatalmas büszkeséggel szeretnénk megosztani, hogy a tavaszi kézpésünk sikeresen lezárult. Amália és Csilla, akik az Esze Tamás Gyermekotthon és a Heliopolis Alapítvány között létrejött jótét program keretein belül tanultak nálunk, sikeres érettségi vizsgát szereztek.

Nagy örömmel és büszkeséggel tölt el minket, hogy hozzájárulhattunk, hogy továbbtanulásuk és jövőjük sikeres legyen!